23 Ağustos 2010 Pazartesi

Halka Tatlisi(Kivrim Tatli)

Halka tatlisi K.Maras'ta Kivrim tatli olarak bilinir,bu nefis tatlinin tarifini Mutfak Sirlari ndan aldim,
yapmak isteyenlere simdiden kolay gelsin,ayrintilara buradan bakabilirsiniz.
Tarifimi Sahur Lezzetleri Etkinligine ev sahibeligi yapan Mintinin Mutfagi arkadasimiza yolluyorum...

Malzemeler:
  • 3 su bardağı su
  • 100 gr. tereyağı
  • 2,5 su bardağı un
  • 3 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı irmik
  • 1 yemek kaşığı nişasta ya da pirinç unu
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tutam tuz
Şerbeti için:
  • 4 su bardağı su
  • 4,5 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 su bardağı kızartma yağı

Yapilisi:
Şerbeti için; şeker ve suyu tencereye koyun, şeker eriyene kadar karıştırarak kaynamaya bırakın, şurup kıvamına gelmek üzereyken limon suyunu ekleyin ve ocaktan alın.
Su ve tereyağını çelik tencereye alın, su kaynamadan önce tereyağının iyice erimesi için karıştırın.
Elenmiş unu yavaş yavaş tencereye ekleyin ve karıştırın. Tuzu ve şekeri ekleyerek tencereye yapışmayan bir hamur elde edene kadar kavurun (Hafif ateşte 8-10 dakika).
Tencereyi ocaktan alın, tahta kaşıkla sürekli yayarak ve toplayarak hamurun kabuk bağlamadan soğumasını sağlayın. ılınınca yumurtalar birer birer kırın. İrmik ve pirinç ununu (yada nişastayı) ekleyerek pürüzsüz bir hamur elde edene kadar tahta kaşıkla yada mikserle yoğurun.Hamurunuz kendini toplayınca,tırtıllı başlık takılmış krema pompasına doldurun ve 10-12 cm uzunluğunda şeritler halinde sıkarak  parçalara bölün ve uçlarını birleştirin.
Kestiğiniz tatlıları soğuk yağa atın ve ocağı en kısıkta açın, tatlıları tavayı arada sallayarak kızartın.
Kızaran tatlıları hemen soğuk şuruba atın.. 5-6 dakika şerbeti çeken tatlıları servis tabağına alın.

Not: Her kızartmadan sonra yağı bir süre soğutun, yoksa tatlınızın içi iyi kızarmaz.

Mihriban

25 yorum:

  1. çok severim arkadaşım çok güzel yapmışın sende irmiği saymazsak bu hamur bir çok tatlının ana karışımıdır,bilirsin,sevgiler,selmlar

    YanıtlaSil
  2. hmmm kivrim tatlisi cok guzelllldi ellerine kollarina saglik

    YanıtlaSil
  3. Hayirli aksamlar canim .Ellerinize saglik nefis görünüyor afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  4. bayilirim halka tatlisina
    turkiyenin halka tatlisini okadar cok ozledimki citir citir ohhh
    bende yapiyorum ama ilk yiyince guzelde sonra hemen yumusuyor onu sevmiyorum turiyedekileri gibi uzun sure citir kalin istiyorum
    sizin resimden cok guzele benziyor
    insallah denicem bir gun
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. ımmm nfıs bır tatlı olmus.iftar yemeklerının üstüne cok ıyı bır secim olur canım ellerıne sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Mmm.Nefis görünüyor.Olsada yesek şimdi. Bizim ailede çok sevilir halka tatlısı.Ellerine sağlık, afiyet olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Oooffff süper...Gençliğime gittim.Okulun etrafında satılırdı her zaman alamazdık,çok güzel bir tadı vardı.Sizinki de çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Hep seyyar satıcı camekanları içinde olmasına alışmışım. Evde yapmayı hiç düşünmemiştim. Ama neden olmasın? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. sa.Mihribanım,bir türlü yapmadım bu tatlıyı senin tarifin farklı denemek isterim inş.çünkü çok seviyorum ellerine sağlık sanada hayırlı,bereketli iftarlar olsun sevgiler..A.E.O

    YanıtlaSil
  10. Mihriban cım,
    Tatlısız bir iftar düşünemiyorum:) Gerçi burada Ramazan ayının ilk günleri hava çok sıcaktı, soğuk su ve karpuzdan başka birşey hayat etmiyorduk.
    Tulumba tatlısı ve vezir parmağı da bu tatlı hamuru ile yapılıyor, çok güzel ve biraz da zahmetli ama:) Ellerine sağlık canım...
    Neşeli, tatlı, huzurlu iftarlar...

    YanıtlaSil
  11. SEVGİLİ ARKADAŞIM MERHABA BLOĞUMDA YEMEK ETKİNLİĞİ VAR.SENİ DE DAVET ETMEK İSTEDİM.ELLERİNE SAĞLIK AYRICA.TATLIN ENFES GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil
  12. sevgili arkadaşım bloğumdaki yemek etkinliğine davetlisin.beklerim enfes lezzetlerinle.sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. GÜZEL KATILIMIN BENİ MUTLU ETTİ ARKADAŞIM BEN DE HIZDAN DÜŞMEDEN HEMENCECİK BU LEZİZ TATLILARI BLOĞUMDA YAYINLADIM.ELLERİNE EMEKLERİNE SĞLK.İSTEDİĞİNDE YENİDEN KATILABİLİRSİN.SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  14. Mihribancığım uzun zamandır yoktum canım siz dostları özledim, öncelikle Ramazanın hayrlı olsun. Gurbette olupta tatlının tulumbasını halkasını yapmamak mümkünmü değil mi canım :) hünerli ellerine sağlık gerçekten çok hari ka yapmışsın, nasılda eşit kızartmışsın maşallah canım arkadaşım. Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  15. Arkadaslar yorumlariniz için çok tesekkur ederim,iyi varsiniz :)

    YanıtlaSil
  16. Jibekcigim,
    Canim hosgeldin,bizde çok ozledik Seni,Cahide'yi...Sanada hayirli bereketli Ramazanlar olsun insaAllah.

    Canim basin sagolsun,Rabbim sabirlar versin insaAllah sana ve ailene,Rabbim boyle acilarla imtihan etmesin bir daha...Tabii Allah'tan gelene hiç bir itirazimiz olamaz, ama boyle gurbette olunca daha bir zor oluyor yazindada belirttigin gibi.

    Sende Allah'a emanet ol canim...

    YanıtlaSil
  17. harika görünüyor,ellerinize sağlık...sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Bizim oralarda bolca tüketilir bu tatlıdan bende çocukluğumda severek az yemedim
    tarif için teşekkürler elinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık ne kadar güzel bir görüntü bu böyle
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  20. Tesekkurler sevgili Ev Atolyesi,
    sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil
  21. en sevdigim tatli ben bunu sicak olarak cok seviyorum yemesini hemen taze taze cok güzel yapmisin eline saglik

    YanıtlaSil
  22. ayrica bir not bende kahramanmarasliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slm Mihriban hanım tatlınızı göstermiş olduğunuz tarife göre yaptım fakat 5 dakika sonra çok yumuşak oluyor sebebi nedir

      Sil
  23. slm Mihriban hanım tatlınızı göstermiş olduğunuz tarife göre yaptım fakat 5 dakika sonra çok yumuşak oluyor sebebi nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Metin Bey,
      Serbeti koyu olmali vede serbetin içinde çok bekletmeyin tatliyi. Evde yapilan tariflerin çogu yumusuyor bir muddet sonra :(
      Birde bu tarifi deneyin bakalim hem daha kolay hem daha geç yumusuyor :D

      1 yumurta
      ��1 Türk kahve fincanı süt
      ��1 Türk kahve fincanı yoğurt
      ��1 Türk kahve fincanı sıvıyağ
      1 sb irmik
      1/2 sb ve 1 yk un
      1 çay kşğ kabartma tozu
      bütün mlz iyice karıştırılır krema torbasına doldurulur, ılık yağa sıkılır , mutlaka orta ateşte kızartılır altı çok açılmamalı birden kızarır ve istenilen çıtırlık olmaz. Kızaran tatlılar soğuk şerbete atılır. Yaklaşık 3dk sonra şerbetten alınır,
      şerbeti de 1 sb şeker
      1 sb su
      bu ölçüden yaklaşık 12-13 tane çıkıyor.

      Sil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)