10 Mart 2012 Cumartesi

Yogrulmayan Baget Ekmek...(Baguettes sans pétrissage)

Bu aralar ekmek tarifi ekleyemiyorum,çunku farkli bir tarif deneyemedim henuz.Devamli ve severek tukettigimiz ekmek, yogrulmayan ekmek oldugu için,onun hamuruyla farkli sekiller deniyorum.Baget seklinde denedigim yogrulmayan ekmek,daha sonra farkli sekilleride gelecek bu tarifin.
Yine yeri gelmisken Ekmek Sanati 'na çok tesekkur ediyorum.Kendilerinden çok sey ogrendim  ekmek yapimi hakkinda.

Evet ekmegimizin malzemeleri için yogrulmayan ekmek tarifimizdeki gibi hamurumuzu hazirliyoruz,daha sonrasinda hamurumuzu ikiye bolup,baget sekli veriyoruz.Firin tepsisinde mayalanmasini sagliyoruz.Onceden isitilmis 220 derece firinda 35-40 dk pisiriyoruz.Denemek isteyenlere simdiden kolay gelsin.




16 yorum:

  1. eline sağlık canım,yoğrulmaması çok güzel mutlaka denemeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim,denemenizi tavsiye ederim...

      Sil
  2. sitenizi gezerken resmen ağzım sulandı iştahım kabardı harika şeyler nerelerden buralara geldiğimi unuttum :) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim chef'im,hosgeldiniz bloguma :)

      Sil
  3. kendi ekmeğini yapabilmek çok güzel bir duygu, ben de Fakir'in ekmek yapma makinasını aldım, henüz bir denemem olmadı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evde ekmegini yapabilmek çok guzel bir duygu :)ben henuz almadim ekmek makinesi,alip almamakta kararsizim...

      Sil
  4. aaa çok sevdim ben bu ekmeği hemen deneyeceğim ...

    YanıtlaSil
  5. Mihriban hanım, merhaba. Yoğrulmayan ekmeği okudum- duydum ama henüz denemedim. Çok güzel bir anlatımla paylaşmışsınız, mutlaka denemek isterim.
    TuzEkmek'te de yarın bir ekmek tarifi olacak, beklerim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sare hanim,
      evde ekmeginizi yapiyorsaniz,yogrulmayan ekmek yapmak daha zevkli kolay gelecek, tavsiye ediyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  6. Mihriban'cığım ellerine sağlık. Ekmek çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.
    Senin tarifinle yaptığım Maraş çöreğini sonunda bloğuma ekleyebildim =) Bilgin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslihan'cigim,
      bloguma girdigimde once arkadaslar ne yapmis ona baktim,hemen senin yazinin basligini gorunce bloguna kosuverdim :)
      bana biraktigin yorumu sonradan gordum canim.
      Ellerine saglik olsun çorek gerçekten nefis gorunuyor...

      Sil
    2. Sağolasın Mihriban'cığım. Senin tarif tam tuttu =)

      Sil
  7. Ellerinize sağlık evde yapılanın lezzeti mutlaka daha güzeldir...

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık ekmek nefis görünüyor. Eminim çok da lezzetlidir. Elinize sağlık..
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  9. Ev ekmegi gibisi varmi ohh miss gibi gorunuyor kabuk dokusu ve kabarmasi sahane olmus ellerinize saglik bende yogrulmayan ekmegi denemek istiyorum evdeki yaptiklarim bitsin insallah, sevgiler

    Seval

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)