27 Ekim 2013 Pazar

Kahvaltiya Alternatif Tarifler...

Dikkat bu yayinda çok tarif var !!!  :) :)

1.inci tarifimiz
Bazlama yada diger adiyla sıkma.
Yoreye gore isimler degisiyor. Biz K.Maras'ta bazlama deriz ama :)
Ben bazlamalari iki çesit yaptim, peynirli ve digerleride sekerli Antep fistikliydi.

Malzemeler:
  • Un 
  • Su 
  • Tuz
  • Biraz kabartma tozu
Butun malzemeleri karistirip kulak memesi yumusakliginda hamur elde ediyoruz. Hamurumuzu yumurta buyuklugunde bezelere ayirip,dinlenmeye birakiyoruz.
Dinlenen hamurumuzu yemek tabagi genisliginde oklavayla açiyoruz.
Açtigimiz bazlamayi saç uzerinde yada teflon tavada arkali onlu pisiriyoruz.Pisen bazlamaya sicakken tereyag suruyoruz,toz seker ve Antep fistigi ekleyerek durum yapiyoruz.
Peynirli bazlamayi yaparkende once tereyag sonrasindada rendelenmis beyaz peynir koyarak durum yapiyoruz.
Sogumadan afiyetle yiyoruz. :)

************************************************************

2.inci tarifimiz 
Sucuklu hellim peynirli sis.
Bu tarifi sevgili Papatya Prenses'in sitesinden aldim...Tarif için tesekkurler canim...


Mazemeleri ve yapilisi:
  • Sucuk
  • Hellim peyniri
  • Kiraz domates
  • çop sis
Sucuklari ve hellim peynirleri kup kup dogruyoruz ve sislere diziyoruz.
Sisleri tavada yada firinda kizartiyoruz.
Kizaran sislerin ucunu domatesle susluyoruz.Sicak servis ediyoruz.
**********************************************************
3.uncu kahvaltiligimiz çokelek.
Tarifi blogta mevcut buraya bir tiktik yapalim :)



*************************************************************************

4.uncu tarifimizin farkli sekli yine blogta var.Çökelekli Börek olarak.
Ben ayni hamuru kullanarak,bu defa içine domates pastirma ve kasar peyniri koyarak yaptim.Bardakla yuvarlaklar halinde sekil verip yagda kizarttim.

******************************************************************
5.inci tarifimiz
Patates kavurmasi...
Eminim bunuda herkes biliyor ve yapiyordur.Borek içi olarakta gayet lezzetli oluyor...

Malzemeler ve yapilisi:

  • 3-4 adet orta boy haslanmis patates
  • 1 adet sogan
  • Pulbiber,karabiber,kuru reyhan,
  • Zeytinyag
  • Tuz
Haslanmis patatesleri pure yapar gibi eziyoruz;
Yemeklik dogradigimiz sogani zeytinyagda hafif pembelesene kadar kavuruyoruz.
Patatesi tavaya pembelesen soganin uzerine alip bir iki çeviriyoruz.Baharatlarini katip karistiriyoruz.Ocaktan alip ilik bir sekilde servis ediyoruz...
Afiyet olsun...

Huzurlu Mutlu kahvaltilariniz olsun.Rabbim agzinizin tadini hiç bozmasin insaAllah...

8 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım bukme,pişi..hepsıde harıka olmuş..ellerınıze sağlık.canım lezzetlerının takıpcısıyım.sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık hepsi birbirinden nefis pratik ve lezzetli tatlar sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Hepsi süper tarifler cokfaydali bilmeyenler icin,tesekkürler!

    YanıtlaSil
  4. bu tarıflerın hepsını aldım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bu tarifler süper ellerine sağlık..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Blogunuzu gezdim ve çok beğendim. Güzel tarifler var. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Cok tesekkur ederim :) Her ne kadar aktif olamasamda bu aralar...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, bazlama tarifini yapmaya çalıştım ama beceremedim :( teflon tavada pişirdim, hamur kıtır kıtır oldu... Acaba çok ince ya da kalın mı açtım, ne yapmalı? Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)