23 Ekim 2013 Çarşamba

Mercimek Köftesi (Yavan Köfte) ve Ekşili Yaz Turşusu...

Hayirli vakitleriniz olsun efendim...

Tarifimiz, herkesin severek yedigini tahmin ettigim Mercimek Köftesi (Yavan Köfte*) bizim oralarda yavan köftedir adi :) 
Ve memleketim K.Maras'a ait bir lezzet olan Eksili Yaz Tursusu...
Patlican mevsimi bitmek uzeredir ama yinede yayinlamak istedim :)
Guya bu tarifimi yaz bitmeden ekleyecektim ama bir turlu firsatim olmadi.

Buyrun tariflerimize bir goz atalim...


Malzemeler:

  • 2 su bardagi mercimek
  • 2 su bardagi ince koftelik bulgur
  • 5 su bardagi su
  • 1 adet buyuk boy sogan
  • 1 yemek kasigi biber salçasi
  • Siviyag
  • Tuz,pulbiber ,karabiber
  • Maydanoz,istege bagli olarak dereotu
Yapilisi:
-Mercimegi yikayip tencereye alalim.Uzerine 5 su bardagi suyu koyup mercimekler yumusayana kadar pisirelim.
-Pisen mercimege bulguru ekleyip,ocaktan alalim.Bulgurun yumusamasini bekleyelim.

-Diger tarafta sogani yemeklik dograyip tavaya alalim,siviyagda pembelesene kadar kavuralim.
-Salçasini ekleyelim,baharatlarida katip ocaktan alalim.
-Salçali sosu yumusayan bulgurun uzerine dokup,yavas yavas yoguralim.
-Kiyilmis maydanoz ve dereotunu ilave edip yoguralim.
-Cig kofte gibi sıkıp,servis tabagina dizelim.

Afiyet olsun...



Tursu için malzemeler:
  • 2 adet Patlican
  • 4-5 adet Yesil biber
  • 2 dis sarimsak
  • 1 yemek kasigi sumak eksisi
  • Kuru nane,tuz
Yapilisi:

- Patlıcanlar yıkanır, büyük küpler halinde doğranır.
- Yeşilbiberler iri parçalar halinde doğranır.
- Patlıcanlar ve yeşilbiberler kaynatılmış sıcak suda haşlanır.
- Patlıcanlar ve yeşilbiberler kaynatılmış sıcak sudan bir süzgeç yardımıyla çıkararak soğumaya bırakılır.
- Ayrı bir kapta 3 su bardağı su içerisine ezilmiş sarımsak, tuz, sumak ekşi konulur. 
- Bu karışıma haslanmis patlıcan ve yeşilbiber ilave edilir.
-Üzerine nane ilave edilerek karıştırılır.Tursumuzu yemeden bir kaç saat yada bir gun once yaparsak eksisini içine çeker ve daha lezzetli olur.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. adanalı olarakk osmaniyeli komşuuz bu turşuyu yapardı bende zevkle yerdim sizin tarifinizle buldum artık kendim yapacağım

    YanıtlaSil
  2. Sadece sıvı yağ ile mi yapıyorsunuz? Tarifi denedim, çok başarılı, elinize sağlık. Ancak ben tereyağı da ekledim ne yalan söyleyeyim :) Biraz da kimyon...

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)