17 Aralık 2009 Perşembe

Mantar Dolmasi...



 Malzemeler:
  • Buyuk boy mantar
  • Kiyma
  • Sogan
  • Maydanoz
  • Kiymali harcin içine dogramak için mantarin sap kisimlari
  • Rendelenmis kasar peyniri
  • tuz,karabiber,kekik
 

Yapilisi:
 Mantarlarimizi temizleyip dis zarlarini soyuyoruz ,orta saplarini çikariyoruz,mantarlarimizi kararmamasi için limonlu suda bekletiyoruz.
Soganlarimizi yemeklik olarak dogruyoruz,az siviyag ile oldurun,kiymayayla kuçuk kuçuk dogradigimiz mantarin saplarini ilave ediyoruz suyunu çekene kadar pisiriyoruz.
Ocaktan almaya yakin baharatlarini ve maydanozunu ilave ediyoruz.
Mantarlarimizi tepsiye diziyoruz,ortasina harcimizdan dolduruyoruz,uzerlerine kasar peyniri rendesi koyuyoruz,
tepsimize çok az tuzlu su ilave edip 180° ayarladigimiz firinimiza yolluyoruz,
uzerindeki kasar peynirleri kizarana pisiriyoruz,firindan alinca hemen servis yapiyoruz.
Afiyet olsun...
(mihriban)

10 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. ellerin dert görmesin görüntü muhteşem eminim ki lezzette muhreşemdir hicri yılbaşınız mubarek olsun dilek hanımın mutfağı

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik harika gorunuyorlarrr yengecim

    YanıtlaSil
  4. Çok sevdiğim bayla bayıla yediğim veli-nimettir mantar...Bunlar kültür mantarımı(beyaz) kanlıca mantarımı epeyde büyükmüş..
    Dolmasına talibim eline sağlık diyorum..Gerçi bulsam tostta bile cızbız yapıp yiyecem ya:)))) Neyse !!!!!

    YanıtlaSil
  5. Memnun oldum Mihriban ve Fatma hanımlar...Nuray ben :))Belçika'ya selamlar..

    YanıtlaSil
  6. ziyaretiniz için tesekkur ederim nuray hanim,
    yani simdi mantar isimlerini biliyorum desem yalan olur,kultur mantarinin biraz buyumus hali sanirim :)
    yaa simdi kendimi ayipladim,hem blog açiyorum hemde yaptigim mantarin ismini cinsini bilmiyorum :( tuh yazik bana!!!
    tekrar tesekkurler bende çok memnun oldum...

    YanıtlaSil
  7. canım ellerine sağlık.. nefis görünüyorlar..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Mihriban nerelerdesin bacım? merak ettim bir bakayım dedim...

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyorlar , ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
  10. Yengecim ellerine saglikkkk cok guzel gorunuyor senle fatos olmasa yemekte pisiremiyecem:) bi yapta yiyelim yahu:)

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)