25 Aralık 2009 Cuma

Multi Céréales'li Ekmek Ve Ayva Helvasi...


 Turkiyede yasayan arkadaslarin  Sinangil Unlari varda bizim yokmu :) bende burada hazir karisimlar buldum,vede ilk ekmegimi denedim.
Tabiki hazir karisimlarla ekmek yapmak çok kolaymis,onun için tarifini yazmiyorum,paketin uzerinde nasil yapilacagi yaziyor :):)



Ayva helvasina gelince...Tatli yapmak için yola çikilmis ama olmayinca,ayva marmeladi olarak degerlendirebilirim dedigim oda fazlaca kati olunca helvaya donusmus ayvalarin hikayesi :)
aman dedim degisik birseyler buldum,yiyenlerde çok begenmislerdi,ama biraz nette arastirma yapinca ayva helvasi oldugunu ogrendim,benim için yeni ama daha onceden var olan bir tarifmis :)




Aslinda tarifi nasil verecegimide bilmiyorum,benim elimde iki adet ayva vardi onlari soyup,çekirdeklerini çikarip dorde kestim uzerine çikacak kadar su ilave edip,çekirdeklerinide koymayi unutmuyoruz tabiki,yumusayana kadar pisiriyoruz,sonra çekirdeklerini içinden alip blendirda çekip pure haline getiriyoruz,
uzerine iki bardak seker ,bir kaçtane karanfil koyup,suyunu çekene kadar pisiriyoruz,ara sira karistirmayi unutmayin,koyu bir kivam aldiktan sonra borcama veya istedigimiz herhangi bir kaba aliyoruz iyice soguduktan sonra dilimleyip,isterseniz tatli olarak bir parça kaymakla, isterseniz kahvaltida afiyetle yiyoruz.


mihriban

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık ikisi de nefis görünüyor.

    Sevgiler
    Canan

    YanıtlaSil
  2. Ama çokta güzel olmuş.mahire hanım böyle olur işte:) Hemen atılır mı olmadı diye? ellerine sağlık bacım,aşure gününde mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  3. ekmeğe diyecek yok ama ayvalı tatlıya bayıldım en kısa zamanda bende deneyeceğım selamlar sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  4. Bardak fikrine bayıldım dahice..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)