14 Ocak 2010 Perşembe

Bruxelles Lahanasi Corbasi...



Malzemeler:
  • 8-10 adet brüksel lahanası
  • 1 adet soğan 
  • 1 adet patates  
  • 2 kaşık tereyağı
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 1 kase yoğurt
  • 1 kaşık un
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 bardak tavuk suyu
  • 4-5 bardak su
  • 3-4 dal kereviz yaprağı (ben maydanoz kullandim)
  • Tuz , Karabiber
Yapilisi:
    1. Tencereye yağı alın. Soğanı rendeleyin ve kavurun. Soğan kavrulurken rendelenmiş olan patatesleri ve 4 parçaya bölünmüş lahanaları da ilave ederek kavurmaya devam edin. 
    2. Daha sonra sıcak suyu ve tavuk suyunu ekleyerek sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin. 
    3. Çorbayı bılendırdan geçirerek pürüzsüz hale getirin. Tuzunu ve karabiberini ekleyin.
    4. Derin bir kaseye aldığınız yoğurt yumurta ve unu çırpın. Kaynamakta olan çorbadan 2-3 kepçe terbiyeye ilave edin.  Daha sonra terbiyeyi çorbaya ilave ederek ince doğranmış kereviz yapraklarını da ekleyin ve 5-6 dk. kadar kaynatın.
    5. Çorbayı sıcak sıcak servis edin.
    mihriban

      6 yorum:

      1. Çorbaya değinmeden geçemem tabi,lahana kokar mı diye düşünürüm hep.Ama çok nefis görünüyor ellerine sağlık bacım.hayırlı,bereketli bir cuma günü dilerim...

        YanıtlaSil
      2. Çorbayı çok severim. Üç öğünde de tercih ederim hep. Hal böyle olunca farklı çorba arayışlarında oluyor insan :) Çok güzel görünüyor. Eline sağlık.

        YanıtlaSil
      3. çorba çorba dedinmi kapıda bizleri bulursun bir kasede bize varmı ellerine sağlık selamlar

        YanıtlaSil
      4. Ellerine kollarina saglik nefis gorunuyor

        YanıtlaSil
      5. Canım fotoğraflar ne kadar etkili oluyor hayatımızda, ismini okumama rağmen arkadaki brokoliyi görüp çorbanın brokolili olduğunu düşündüm sonra malzemelere bakıp 8- 10 adet fazla değilmi derken çözdüm olayı..:)

        pazarda gördüm ama almaya cesaret edemedim en son deneyimim berbattı..:(

        Kestane şekerlerini çok merak ettim cevap yazdım blogda ama görmüşsündür umarım, sevgiler

        YanıtlaSil
      6. Hayırlı,bereketli güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle,Allah'a emanet olun canlarım...

        YanıtlaSil

      Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)