26 Ocak 2010 Salı

Sarimsakli Kofte,Fellah Koftesi veya Yalanci Kofte...

 Bu koftenin bulundugum çevrede bir çok ismi var,herkes farkli yoreden olunca yemek isimleride haliyle degisiyor,ama lezzetine gelince hiç degismiyor.
Severek yenilen  bir koftedir,bulgur olurda sevilmezmi ama degilmi :)  
Malzemeler:
  • 2 Su bardağı köftelik bulgur
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 yumurta
  • 2-3 yemek kasigi sıvıyağ
  • 1 yemek kaşigi domates salçası yada biber salcasi
  • 3 tane rendelenmis domates
  • 2 diş sarımsak
  • maydanoz
  • pul biber,tuz
Yapilisi:

Köftelik bulguru 2 su bardagi sicak su ile islatin.10 dakika dinlendirin,irmigide 1 su bardagi suyla islatin,bulgurun icine yumurtayi,irmigi ve tuzu ekleyip iyice yoğurun. Daha sonra ara sira elinizi ıslatarak findik büyüklügünde yuvarlak şekiller verin ortasına parmagınızla bastırip unlanmıs bir tepsiye alin. Bir tencerede yeteri kadar su kaynatin köfteleri yumuşayana kadar haşlayin.Süzerek servis yapacaginiz kaba alin.Tavaya sivi yag ve rendelenmis domatesleri,ezilmiş sarımsağı salçayida alıp biraz kavurun, tuz, pulbiberi ilave edip baharatlandirin.Köftelerin üzerine dökerek karistirin.Üzerine ince kiyilmis maydonoz serperek servis yapin.

Mihriban

8 yorum:

  1. Mihriban ellerine sağlık. Bulgur sevilmez mi kısmına sonuna kadar katılıyorum :)
    Fellah köftesini Adanalı bir yakınımızda yemiştim. Bundan farklıydı, sarımsaklı yoğurt vardı onda. Ama seninkini de denemk isterim. Muhteşem görünüyor. (urfatutkunu.blogcu.com)

    YanıtlaSil
  2. Canım hangi birine yorum yapıyım şaşırdım , künefeye bayılırım ama bu köfteler daha bir iştah açıcı..

    ellerin dert görmesin sevgiler

    YanıtlaSil
  3. oldukça güzel ve iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bunun bizim evdeki adı salçalı köfte.Biz bulgura tutkunuz bacım.dediğin gibi herşeyi çok güzel,hayır diyemiyoruz:)Fatma'nın evladını merak ettim.İyi oldumu acaba?tekrar selamlarımı söyle.Ellerin kolların dert görmesin bacım...

    YanıtlaSil
  5. Maşaallah bugün herkes bulgurla harikalar meydana çıkarıyor bu nasıl bir görüntüdür böyle yaa :)

    Hiç yemedim ben bunu duymamıştım da, çok merak ettim şimdi, ben bu bulgurlu tarifleri haftalara dağıtarak deneyeyim en iyisi değil mi bak her hafta birinizinkini yapacağım inşallah şimdi karar verdim, bu kadar üstüne gelinmez insanın nereye baksam bulgur ben de istyiorum ya :))

    ellerine sağlık hakikaten güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık.. ben bunun adını fellah köftesi olarak biliyorum..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Erzurumlu bir komşumda yemiştim ben bu köfteyi, bizim yörenin fellah köftesidir demişti. Çok beğenerek yemiştim. Şimdi görünce canım istedi yine, ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglik bacimm gel beni ye diyor sarmisakli koften harika
    Cahide ablacim saol oglum iyilesti sayilir cok sukur ama hala agrilari oluyo ara buda gecer insAllah Allah'a emanet olun sevgilerlee

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)