23 Ocak 2010 Cumartesi

Lahana Sarmasi...



 Sevgili ortagim Fatma'nin oglu kuçuk bir operasyon geçirdi,bir muddet ugrayamayacak,buradan tekrar geçmis olsun diyorum oglusumuza...

Malzemeler:
  • Bir adet orta boy lahana
  • 300 gr. kiyma
  • 2  su bardagi pirinç
  • 2 adet sogan
  • Bir tutam maydanoz
  • 1 yemek kasigi biber salçasi
  • 1 yemek kasigi domates salçasi
  • Zeytinyag
  • Karabiber,pulbiber ve tuz
Sosu için:
  • 1 kasik domates salçasi
  • bir kasik tereyag
Yapilisi:
Oncelikle lahanalarimizi yapraklara ayirip,iki uç dakika hasliyoruz, hemen soguk su dolu bir kaba alalimki sicagiyla daha fazla yumusamasinlar.
Diger yandan  malzemelerimizi karistirip iç harcimizi hazirliyoruz.
Lahana yapraklarinin kalin damarli kisimlarini kesip,sarmak için uygun boyutlara getiriyoruz.
Sardigimiz lahanalari,tenceremize diziyoruz,uzerine salça ve tereyagla hazirladigimiz sosu dokuyoruz,sarmalarimizin uzerini geçecek kadar sicak su ilave ediyoruz uzerine sarma tasi veya duz bir tabak koyuyoruz.
Tenceremiz kaynamaya baslayinca ocagi kisiyoruz,yarim saat pisiriyoruz,kontrol edip eger pismemisse 5 veya 10 dakika daha pisiriyoruz.
Sonrasindada afiyet olsun diyoruz :)

Mihriban

7 yorum:

  1. Canım benim ya;önemli birşeyi yoktur inşaallah.benimde ikizlerin biri bu çarşamba ameliyat olcak teyzesi.Geçen yıl kırılan koluna platin takılmıştı o çıkacak.Rabbim cümlesine yardım etsin.
    sarma da nefis gözüküyor.Uzun zamandır sarmadım,aklıma geldi şimdi.Ellerine sağlık bacım.Fatma'ya özel selamlarımı ilet...

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun.. sarma harika görünüyor ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik yengecim sarma nefisss gorunuyor kacamak girdim 2dk tesekkurler Gulay mutfakta,Cahide ablacim aleykum selam ole cok onemli bisey deil cok sukur sunnet bagdemcik ve genizeti ameliyati olduk atlaticaz insallah 3,4 gune kadar Allah'a emanet olunn sevgilerle

    YanıtlaSil
  4. Fatma bacının oğulcuğuna geçmiş olsun diyorum,
    amanın bademcik deyip geçmeyin ben de 10 ay önce oldum, 12 gün boyunca öldüm öldüm dirildim o kulaklara vuran boğaz ağrısı nasıl birşeydir, nolur bana iğne vurun diye ağladığım olmuştu.. Sünnet bademcik geniz üçü bir arada ağır gelmiştir çocukcağıza Allah şifa versin, ama küçükler daha çabuk iyileşiyor bu da bir teselli.


    Sarmaya gelirsek, bir Trabzonlu olarak:) lahananın her formu severek yenir bizim evde, ben de vaktim oldukça oturup sararım genelde karalahana olur bizde ama beyaz lahanayı da çok severim. Ellerine sağlık, pek de muntazam sarmışsın nefis görünüyor :) ama sen hem lahanagillerden yiyorsun Mihriban bacı ne olacak bu işler böyle :))

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık oğlunuza da geçmiş olsun.Bugün bloglarda gördüğüm lahana sarmalarına o kadar imrendimki bu kadar işimin arasında bana yaptıracaksınız:))))Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  6. mihriban ablacim bu sarmadan yine yapip benide cagirsana ;))nefis gorunuo yaa agzimin sulari akti walla;) ellerine saglik optumm..

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)