13 Ocak 2010 Çarşamba

Zeytinyagli Kereviz...



 Malzemeler:
  • 1 kilo kereviz
  • 2 adet havuç
  • 1 adet patates
  • 1 çay bardagi dondurulmus bezelye
  • 1 adet sogan
  • 1 tatli kasigi seker,tuz ve dere otu
  • zeytinyag
Yapilisi:

Oncelikle kerevizlerimizi temizleyip kupler halinde veya biraz kalin julyen seklinde dograyip,kararmalarini onlemek için limonlu suya aliyoruz.
Havuçlari ve patateside ayni sekilde dograyip bir kenara aliyoruz.
Soganimizi yemeklik dogruyoruz,zeytinyagda biraz olduruyoruz, arkasindan havuçlarimizi ilave edip beraberce sotelemeye devam ediyoruz,bezelyesinide koyarak uzerlerine bir parmak geçecek sekilde su ilave ediyoruz,5-6 dakika kaynamaya birakiyoruz.kerevizi ve patatesi tencereye aliyoruz,sekerini ve tuzunu ilave edip kerevizler pisene kadar ocakta tutuyoruz.
Ocaktan alinca dereotunu ilave edip ilininca limonsuyuyla servis ediyoruz...

Kuçuk bir not:Zeytinyagli yemekler pisirdiginizin ertesi gunu dahada guzel oluyor :)

(mihriban)

    4 yorum:

    1. ellerine saglik ortak nefiss goruyor butun sevdigim lezzetler bir arada.....hmmmmmmmm

      YanıtlaSil
    2. Çok renkli ve çok leziz görünüyor. Benim gibi görsel birine çok hitap etti doğrusu :) Eline sağlık.
      Evet blogcuda bazı azizlikler oluyor ne yazık ki. Yorum yazanı sözlerinden çıkaramıyorsam bilemiyorum:) Bu nedenle ad iliştirilmesi en iyi yol yorumun altına. Sevgiler. (urfatutkunu.blogcu.com)

      YanıtlaSil
    3. hmm dolaptaki kerevizleri yine bıkmadan ve en sevdiğim şekliyle yediğim kereviz salatası şeklinde yapmayı düşünüyordum ama, acaba bir kere de şu nimetin yemeğini yapsam mı ne, dedim görünce şimdi bunu :)))

      yemekteki kokusunu evdekiler sevmiyor, salatada gizeleyebiliyorum, ama çok renkli olmuş çok güzel eline sağlık mihriban,

      dur bir düşüneyim ben :)

      YanıtlaSil
    4. Bunu nasıl kaçırmışım ya,sanırım güncellemelere sorun oluyor.Görüntü enfes,malesef kerevizi buralarda bulamıyorum.benim yerimede yeyin canlarım ellerine sağlık Mihriban...

      YanıtlaSil

    Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)