7 Ocak 2010 Perşembe

İki Çesit Pizza...

Hergun arkadaslarin ekledigi tariflere bakarak iç geçirmiyor degilim,ama dikis dikince pek vakit bulamiyorum,
bu aralar islerim sakinledi,insaAllah daha çok tarif eklerim artik.
Bir suru resim bekliyor dosyada ama onlarin tariflerini yazip yayinlamakta çok buyuk bir ismis,hergun tarif ekleyen arkadaslara benden kocaamaan bir alkis...
Iki ayri pizza tarifimiz var bugun,ilerleyen gunlerde farkli çesitlerinide ekleyecegim insaAllah,mesela patlicanli!!!
simdi gelelim bugunku pizzalarimiza...

 

Birinci pizzamizin  malzemeleri:
  • 4 -5 adet mantar
  • 1 adet çarliston biber
  • 1 adet  kuçuk boy sogan
  • arzuya gore sucuk,sosis veya pastirma
  • rendelenmis kasar peyniri 
ikinci pizzamizin malzemeleri :
  • 1 adet ton baligi konservesi
  • 1 çay bardagi haslanmis misir
  • 1 çay bardagi çekirdeksiz zeytin
  • 1adet kuçuk boy sogan
Hamur uzeri sos için :
  • 1 su bardagi sulandirilmis domates salçasi veya domates puresi
  • 3-4 kasik zeytinyag
  • kekik,pulbiber,tuz
Hamuru için:
  • 2 su bardagi un(tepeleme)
  • 1 tatli kasigi instant kuru maya
  • tuz,su
Oncelikle hamurumuzu yoguruyoruz,iki esit parçaya ayirip,mayalanmaya birakiyoruz.
Pizzamizda kullanacagimiz malzemeleri ince ince dograyip bir kenara aliyoruz,
sulandirilmis domates salçasini veya domates puremizi bir kaba alip zeytinyagini ve baharatlarini ilave edip iyice karistiriyoruz.
Mayalanan hamurumuzu merdaneyle tepsimizin genisliginde açiyoruz,ben 30cm çapinda pizza tepsisi kullandim ve iki adet pizzam oldu,(siz isterseniz buyuk firin tepsisinde 1adet pizza yapabilirsiniz)
açtigimiz hamuru hafifce unladigimiz tepsimize aliyoruz,uzerine sosumuzun yarisini suruyoruz,sonra sirasiyla ince ince dogradimiz sogani,mantari,biberi,sucuk ve sosislerimizi yerlestiriyoruz ,rendelenmis kasar peynirimizide uzerine serpistirip firina yolluyoruz.
Ton balikli pizzamiza gelince,bir kapta ton baliklarimizi,misiri ve zeytini harmanliyoruz,sosunu surup soganini koydugumuz hamurun uzerine tonlu malzememizi yerlestiriyoruz,peynir rendesini serpistirip bunuda firina yolluyoruz...Afiyet olsun...

(mihriban)

3 yorum:

  1. Mihriban'cım bende az önce Rummaya onu söylüyordum.her gün yayınlamak kolay değil aslında ama birikmiş çok tarifim var.Biraz azalsın istiyorum ama yazısı falan bayağı uğraştırıyor.Pizzan çok nefis görünüyor canımsın,benim çocuklarda isteyip duruyor ama niyeyse pizzaya gözüm büyüyor.
    Ellerin kolların dert görmesin bacım...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik ortagim
    nefiss gonuyor pizzalar...

    YanıtlaSil
  3. Pizzayı da dışarıdan almam-yemem! o yüzden sizi tebrik ederim. hehe çok kötü biri gibi konuştum ama böyleyim ben, annem babam eve birşeyler alır gelirler ben yemeyince kızıp bozulurlar ama bu halimle mutluyum ben :)

    Evet size bir ödül hediye ettim arkadaşlarım blogumda, Mihriban güldürdün beni :)
    benim yaptığım gibi ödül fotoğrafını sayfana koyup 12 kişinin linkini yazabilirsin. Ya da yapmaya da bilirsin sana kalmış :)

    Ben de tarif ağırlıklı bir blog düşünmüyordum başta ama evde yaptıklarımın hepsini fotoğraflayınca bir sürü şey birikivermiş ne yapsam yayınlasam mı bilmiyorum, bazı arkadaşlar hani sağlık bloguydu yemek tarifinin burada ne işi var diyorlar.. neyse ben bir düşüneyim:)

    ellerinize sağlık tekrar, hoşçakalınn:)

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)