19 Ocak 2010 Salı

Künefeee...


En sevilen tatlidir kunefe bizde...
Baska hiç birsey yazmiyorum,bunu gorunce bizimkilerin soyleyeceklerini tahmin ediyorum :) Yengeeeeeee bizden habersiz nasil yaparda yersin... diye :):)

Verecegim olçuler 24 cm.lik teflon tava içindir!!!
 
Malzemeler:
  • 250 gr. Kadayif
  • 100 gr.Tereyag
  • 250 gr. Mozzeralla peyniri (Turkiyede yasayanlar dil peyniri kullanabilirler)
  • Kunefe yapilacak kapa surmek için tereyag ve iki yemek kasigi kadar uzum pekmezi
  • uzeri için çekilmis antepfistigi
Serbeti için:
  • 1 buçuk su bardagi seker
  • 1 buçuk su bardagi su
  • bir kaç damla limon
Yapilisi:
Oncelikle serbetimizi hazirlayip bir kenara aliyoruz,çok sicak degil ama ilikta olmasin.

Kadayiflarimizi bicak yardimiyla dogruyoruz,erittigimiz ilik yagimizla birlikte iyice didikliyoruz,kunefeyi pisirecegimiz kaba tereyagimizi vede uzum pekmezini bolca suruyoruz,kadayiflarimizin yarisini bastirarak yerlestiriyoruz,peynirimizi ufalayip uzerine ilave ediyoruz,kalan kadayiflarimizida koyup duz bir tabak yardimiyla iyice bastirarak duzluyoruz.
Ocagimiza alip kisik ateste kizarana kadar basinda bekliyoruz :) kizaran kunefemizi bir tepsi veya tabak yardimiyla ters çevirip diger  tarafininda kizarmasini sagliyoruz.
Kizarma islemi bitince hemen serbetini dokup,sicak olarak afiyetle yiyoruz...















Mihriban

    10 yorum:

    1. Ay Mihribaaan! yaptın yine yapacağını:) Demek dikişlerden fırsat buldunda künefe yaptın ha?:)
      O kadar nefis görünüyor ki,elimi uzatım yiyesim geldi.Ellerin dert görmesin bacım...

      YanıtlaSil
    2. canım ellerine sağlık.. benimde çok sevdiğim bir tatlı, bir defa yapmıştım ama tam istediğim gibi olmamıştı:( oysa özel pişirme tabağını da almıştım.. bir denemek için cesaret edersem senin tarifi denerim sonuçu haber veririm:)
      SEVGİLER..

      YanıtlaSil
    3. ellerine saglikk ellerin dert gormesin INSALLAH canim ortagim tek kelimeyle superrrrr nefissssssssssss

      YanıtlaSil
    4. o kadar nefis görünüyorki, çok da sevdiğim bir lezzet, ellerinize sağlık...
      sevgiler...

      YanıtlaSil
    5. Yaa oralarda bulmuşlar kadayıfı da bi de künefe yapmışlar inanamıyorumm :) hımm künefe tabağınız da var ne güzel ya, tarifi de vermişsiniz e şimdi ben yapmasam olur mu olmaz çünkü dışarıda margarinsiz yapılmış künefe bulup da yiyeyim derken ağzımın suyunun aktığıyla kalıyorum :) eyüp'te bir yer bulmuştum bir ara hiçbir yemeğimizde ve tatlımızda margarin kullanmıyoruz diye güzelce anlatmıştı sahibi adam sağolsun arada oraya gidersem kırk yılda bir yiyorum artık yaparım evde inşallah :)

      pek de güzel kızarmış ellerine sağlık :)

      YanıtlaSil
    6. Mihribancığım, ne yalan söyliyeyim ben bu künefe işini beceremiyorum,
      ancak bildiğimiz klasik cevizli kadayıfı yapabiliyorum,sizinki tam profesyonelce,harika olmuş.

      YanıtlaSil
    7. ellerine sağlık. künefede peynir olarak maraşın parmak peynirinin tuzu alınmış haliyle yapsam nasıl olur?

      YanıtlaSil
    8. Ozlemcigim,
      denemedigim için bilemiyorum,net bir cevap veremeyecegim sana,istersen dene sonucu bildirirsin artik :)
      Baska seçenek olarak tuzsuz taze peynirlede deneyebilirsin yada lorla,
      sevgiler...

      YanıtlaSil
    9. ablacımğım künefe tarifini denedim ve gerçekten muhteşem oldu. tuzsuz parmak peynir ile yaptım. tarif için çok teşekkürler. hep denemeye korkuyordum ama sayende çok kolay ve harika bir tatlı oldu.

      YanıtlaSil
    10. Ozlemcigim,
      ellerine saglik olsun vede afiyet sifa olsun canim,deneyip memnun kalmana sevindim :)

      YanıtlaSil

    Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)